Lush Aqua Marina

Lush Aqua Marina

De winkels van Lush zijn helaas niet bij mij in de stad te vinden maar thank god bestaat er internet en online shopping. Deze reiniger had ik zelf nog nooit uitgeprobeerd en sprak mij wel aan. Zal dit product mijn andere reinigers verslaan? Kijk mee..

Lush is een merk dat voor mij bekend staat als de bio queen in cosmetica land. Het wordt namelijk niet op dieren getest en alle producten zijn gemaakt van verse biologische ingrediënten. Hierdoor heeft dit merk wel een streepje voor op alle anderen. De keuze in de webshop en in de winkel is ook enorm. Hierdoor is het altijd een grote klus om producten uit te kiezen die ik wil (Ahh zoveel keus en leuke producten!). Toch was ik er bij de gezichtsreinigers redelijk snel uit. Het ging uiteindelijk tussen Angels On Bare Skin en Aqua Marina. Ja de titel van deze blogpost verraad het al, ik neem jullie mee naar de wereld van zeewier..

Lush Aqua Marina

Lush zegt het volgende over deze reiniger: ‘Er zitten drie verschillende soorten zeewier in Aqua Marina. Daarbij nog heel veel zeezout, om het marinethema nog iets duidelijker te maken. We gebruiken zeewier om twee redenen: ten eerste, als je het goed gebruik vormt het een heerlijke gel die je huid verzacht en ten tweede, het bevat ontzettend veel vitaminen en mineralen die essentieel zijn voor je lichaam. Meng dit met intens verzorgende aloë vera, diepreinigende kleisoorten en je hebt de ideale huidreiniger. Masseer een kleine hoeveelheid over je vochtige huid, heel even in laten trekken en daarna afspoelen met lauw warm water. Gebruik altijd een schoon lepeltje om Aqua Marina uit je potje te halen!’

Lush Aqua Marina

Misschien was mijn eerste indruk hetzelfde als die van jullie, maar het zag er niet heel erg smakelijk uit. Dan moet het wel een wonderspul zijn als ik dit op mijn gezicht moet smeren dacht ik. Toch vind ik de geur heel prettig, zelf vind ik het heel fris ruiken en de zee(wier) lucht is minimaal. Laatst zag ik een shoplog van VeraCamilla waar ze deze ook in liet zien en zij vond hem naar zalm of vis ruiken. Nu kan ik mij daar helemaal niet in vinden en zelf vind ik het vaak ook helemaal niet lekker om iets met een eten geur op mijn gezicht te smeren. Gelukkig heb ik hier ook geen last van en vind het een lekkere frisse geur hebben (Thank god!).

Conclusie

Het product vind ik erg fijn en mijn huid wordt er duidelijk zachter van. Na deze reiniger voelt het alsof ik een babyhuidje heb, heerlijk! Ook is het geschikt voor mensen die een gevoelige huid hebben. Mijn huid is niet gevoelig voor producten en/of ingrediënten maar voor aanraking/stuwing. Hierdoor kan mijn huid heel rood worden, bij deze reiniger heb ik hier geen last van en voelt ook heel zacht aan. Dit zijn allemaal positieve dingen maar daarnaast heb ik nog iets waardoor ik hem niet heel vaak zal gebruiken. Zelf ben ik meer een persoon voor een heerlijke reinigingsmilk of mousse en dit is eigenlijk omdat ik te lui ben voor al dit werk. Elke keer moet ik een schoon lepeltje pakken (van beneden) om het er vervolgens uit te pakken en je moet heel erg oppassen dat er geen water of iets bijkomt aangezien er geen of nauwelijks conserveringsmiddelen in zitten. Heel positief maar je moet er wel mee uitkijken anders kun je snel schimmel in je product krijgen. Vandaar dat je Lush producten tijdelijk kunt gebruiken. Kort samengevat: Super fijn product als ik veel tijd heb, maar ik pak liever een milk of andere reiniging wat voor mij persoonlijk prettiger en sneller werkt (shame on me)..

De Aqua Marina reiniger kun je kopen voor €9,90 (100 g) online of in de winkel van Lush.
Gebruiken jullie producten van Lush?

5 gedachtes over “Lush Aqua Marina

Geef een reactie

