My Music Concerts

large

Muziek, zelf vind ik het heerlijk om naar goede muziek te luisteren overal waar ik ben. In mijn leven ben ik ook een aantal keer naar concerten geweest van mijn favoriete zangers/zangeressen. Wat vind ik nou precies goed aan iemand, of kan een concert ook tegenvallen? Vandaag ga ik het hier met jullie overhebben, om zo mijn liefde voor artiesten en muziek te delen. Zelf ben ik altijd al een liefhebber geweest van R&B en hip-hop. Vind je dit helemaal drie keer niks, dan weet ik niet of je deze post wel moet gaan lezen, aangezien dit natuurlijk gaat over de concerten waar ik ben geweest. Dit is natuurlijk wel in het genre van wat ik net opnoemde. We beginnen bij het allereerste concert en eindigen waar ik het laatst ben geweest..

gaga3Lady Gaga

Hoewel ik niet een mega fan ben van Lady Gaga, ben ik wel naar haar concert geweest als eerste grote artiest. Dit is echt al wel 4/5 jaar geleden denk ik. Mijn zus had een kaartje over en ik mocht mee dus ja ik zeg geen nee tegen een concert! Van wat ik mij er nog van kan herinneren is dat ze echt prachtig live zong! Omdat ik niet een grote fan van haar ben, kende ik niet alle nummers maar haar grote hits kon ik natuurlijk wel meezingen. De sfeer van een concert vind ik ook zo gaaf, zovele mensen die daarheen komen om hun favoriete zanger of zangeres te zien echt amazing!

cb2

Chris Brown

Toen Chris net begon in de muziekwereld en het eerste liedje in Nederland te beluisteren was, kon ik zijn muziek niet meer loslaten! Het is echt precies waar ik van houd, ieder heeft zo zijn eigen persoonlijke stijl en ook qua muziek en dit is precies wat voor mij. Zijn stem vind ik super om naar te luisteren en ik ben naar twee concerten geweest van hem. De eerste was in de Paradiso in Amsterdam en iedereen die er is geweest weet dat het echt klein is. Dit was ook aan het begin van zijn carriere, toen hij net bekend begon te worden. Toch vond ik het toen al super gaaf, hij is echt een entertainer met alle dans aspecten die erin zitten. Laat ik nu zelf ook van hiphop dansen houden (zit er zelf ook op), dus dit vond ik echt tof! Vorig jaar (oktober 2012) kwam hij weer in nederland en ditmaal in het Ziggodome in Amsterdam. Natuurlijk moest ik kaarten hebben en wow wat een entertainment!! Dit is natuurlijk een paar jaar later dan het vorige concert en hij is inmiddels al uitgegroeid naar een grote ster. Het concert was weer heel goed maar kon wel merken dat er af en toe een stemvervormer bij kwam wat ik persoonlijk jammer vond. Maar het dans en entertain element waren voor de volle 200% aanwezig wat het geheel afmaakte. Wat ik ook zo gaaf is dat Timor Steffens (van SYTYCD 2008) bij de danscrew van CB hoort, hoe vet is dat?!

trey

Trey Songz

Zelf denk ik dat dit de meest onbekende zanger is voor iedereen. Dit is een Amerikaanse zanger wiens liedjes ik 10 jaar geleden ook al luisterde. Ik ben niet een super fan van hem maar veel nummers vind ik echt wel heel mooi. Afgelopen jaar februari (volgens mij) 2013 kwam hij in de HMH in Amsterdam. Samen met een vriendin ben ik gegaan en als je Ziggodome bent gewend is de HMH ineens wel eens stuk kleiner maar daardoor had het ook wel weer wat! We konden echt heel dichtbij het podium staan en WOW wat zingt deze vent goed live. Serieus, op zijn nummers zingt hij natuurlijk ook goed maar live gewoon nog beter! Die avond heb ik het heel erg naar mijn zin gehad.

queenbee

Beyoncé

Dit is het laatste concert waar ik ben geweest (mei 2013) en geloof mij, dit is het beste concert waar ik ooit ben geweest. Oké ik ben nog niet extreem veel naar concerten geweest maar ik weet wel wanneer het prut is of juist helemaal geweldig. Dit laatste was het geval bij Queen B natuurlijk. Van haar ben ik ook al zo lang fan, vroeger toen ik klein was toen danste ik al op Destiny’s Child! Deze vrouw weet pas wat performen is, ze zingt serieus nog beter dan in haar nummers op Spotify of ITunes. Alles erom heen was goed getimed, het liep allemaal over in elkaar. De intro, de dansers en zij zelf natuurlijk. Dit concert was echt al mijn geld waard, dubbel en dwars. Helaas komt ze maar weinig naar Nederland maar als ze komt dan ben ik zeker weer van de partij!

Waar ik nog graag heen wil..

CC

Ciara

Als ik mocht kiezen om naar een concert te kunnen van iemand (waar ik nog niet ben geweest) zou dat Ciara zijn. Ze maakt al heel lang goede muziek, is ook nog eens heel knap en haar kledingstijl vind ik ook super tof! Dus ik ben benieuwd of ze nog een keer naar nederland komt, dan ben ik waarschijnlijk van de partij. Nu heeft ze ook een nieuw album uitgebracht waar goede nummers opstaan.

Dit was even een andere blogpost dan normaal maar zo als afwisseling vind ik dit heel leuk om te doen. Zelf ben ik wel heel benieuwd of er nog meer liefhebbers zijn van R&B en hip-hop.. Laat een comment achter!

6 gedachtes over “My Music Concerts

  1. Wat gaaf dat je naar Beyoncé bent geweest!! Een jaar of 8 geleden ging ik heel vaak naar de Black music party’s in Index, daar is Ciara toen ook een keer geweest! En Shawn Desman ook! Hij maakt(e) ook hele toffe muziek!

Geef een reactie

