Essence Be Loud! Multi Colour Blush 01 Ap-ri(c)ot

01

Zoals de meesten van jullie weten is de nieuwe limited edition van Essence alweer uit. Be Loud! heet deze LE en toen ik deze perzik kleurige blush zag was ik verkocht. Is dit een nieuwe favoriet?

2

Multi Colour Blush

Normaal neem ik vaak nagellakken, eyeshadows of lipproducten mee van de LE’s maar nu wou ik juist even wat anders. Ik heb wel een aantal blushes maar vele hebben toch een roze ondertoon en daarom wou ik een ander kleurtje uitproberen. Hier zit ook een rode/roze kleur bij in maar het geheel is toch wat meer naar de oranje kant. Vandaar ook de naam Ap-ri(c)ot en deze heeft nummer 01, er was hiernaast nog één andere kleur blush en deze was echt naar de roze kant (02 pink me). In deze Multi colour blush zitten drie verschillende kleuren die afgestemd zijn op elkaar. Het zit in een plastic omhulsel eigenlijk dezelfde als All about matte poeder van de Essence, die bij mij wel eens kapot is gegaan bij het scharniertje. Ik hoop dat dit iets langer mee gaat maar het is wel hetzelfde systeem. De laatste tijd koop ik vaak Essence en Catrice omdat de kwaliteit ook vaak hoog ligt en dat voor een klein prijsje. Daarom wou ik graag testen of dit hopelijk ook een kwalitatief goede blush is.

03

Swatch

Het was echt heel lastig om een goede swatch te krijgen, voor deze foto ben ik denk ik wel 5x over de blush heen geweest. Dat is niet een heel goed begin maar aan de andere kant is het ook fijn als je een blush kleur kunt opbouwen. Ik hoop dat jullie het kunnen zien, zelf vond ik het nog lastig om deze lichte kleur op de foto te zetten. Dit was de meest duidelijke.

04

Resultaat

Hierboven kunnen jullie zien wat het effect is van de blush op mijn huid. Zelf vind ik hem nog iets te licht maar als je er een paar keer met je kwast overheen gaat dan krijg je dit effect. Gelukkig zie je het wel, ik was bang dat het net zo zou uitpakken als met de swatch. Dit is in ieder geval wel een stuk beter. Wat hier wel weer een voordeel van is, is dat je de kleur van de blush nu heel makkelijk kunt opbouwen zoals jij hem wilt hebben. Een perzikkleurige blush zorgt voor een ‘healthy glow’, wat de meeste van ons wel kunnen gebruiken in de herfst/winter wanneer wij ook weer steeds witter worden. De houdbaarheid van de blush is redelijk, hij blijft wel ongeveer 5 uur zitten net als de meeste blushes (bij mij). Van mij had de pigmentatie wel iets beter gemogen maar hoe deze nu is kan wel ideaal zijn voor hele lichte huidtypes. Als je een wat donkere huidtype hebt kan het zijn dat je er vaak met je kwast over de blush heen moet, voordat je echt effect wilt zien. Wel is het ideaal voor de wat lichtere dames onder ons.

Deze blush van Essence is nu tijdelijk te koop t/m oktober 2013 bij de Trekpleister en Kruidvat voor €3,39. Er zit 8,2 gram in waar je wel een tijd mee vooruit komt.

Hebben jullie deze limited edition van Essence al gespot bij de drogisterij?

9 gedachtes over “Essence Be Loud! Multi Colour Blush 01 Ap-ri(c)ot

  1. Ik hou enorm van perzikkleurige blushes, maar ik denk dat ik deze toch iets aan de lichte kant vind. Uit het normale Essence schap hebben ze ook een fijne perzikkleurig blush ‘Secret It-girl’ en die is supergoed gepigmenteerd en blijft ook goed zitten 🙂

Geef een reactie

