Review: Essence Lash Mania Reloaded False Lash Mascara

01

In het schap van Essence kun je deze nieuwe mascara vinden. Zelf heb ik altijd een paar favoriete mascara’s en wijk ik daar niet vaak vanaf, om een keer uit die mascara comfort zone te stappen heb ik vandaag een review over deze mascara. Zou dit één van mijn nieuwe favorieten worden..

02

Zo ziet de mascara borstel eruit en heeft een redelijk grote borstel met haartjes waar ook wat ruimte tussen zit. De mascara moet zorgen voor het valse wimpers effect en het volgende staat op de mascara: Mascara voor ongelofelijke volume en valse wimpers effect. Geen klontjes, oogheelkundig goedgekeurd. Nu kun je vaak dit soort teksten terug vinden op mascara’s maar echt 2 van de 10 geven ook daadwerkelijk dit effect.

03

Het effect staat mij helemaal niet tegen, het is een prima mascara die de wimpers mooi zwart en lang maakt. Maar hij was bedoeld voor veel volume en het valse wimper effect. Nu vind ik niet echt dat dit het geval is helaas. Volume zoek ik juist in een mascara maar mis ik hier juist in. Ook geeft de borstel veel mascara af waardoor je moet oppassen voor klontjes en een spinnenpoot effect. Er stond op geen klontjes maar dan moet je wel voorzichtig te werk gaan met de mascara. Hij separeert de wimpers wel keurig en de kleur is wel intens zwart, dat vind ik wel heel fijn aan deze mascara. Voor extra volume zou je er nog een keer met de borstel overheen kunnen gaan, pas dan wel weer op voor klontjes. Oké, ik vind het een prima mascara voor dagelijks gebruik (heb hem nu echt meerdere dagen gebruikt) maar wil je echt volume creëren bijvoorbeeld voor een avondlook dan heb je niet genoeg aan deze mascara. Ook vind ik dat de tekst een beetje misleidend is, aangezien deze meer lengte creëert dan volume. Al met al vind ik hem wel heel prettig voor overdag! Strijk één keer met de borstel over je wimpers en je hebt voldoende.

De Essence Lash Mania Reloaded False Lash Mascara is voor €2,89 te koop bij de Kruidvat en Trekpleister.

Welke holygrail mascara heb jij?

14 gedachtes over “Review: Essence Lash Mania Reloaded False Lash Mascara

Geef een reactie

