Healthy Smoothie Time

smoothiesTegenwoordig heeft iedereen wel een soort blender waar je heerlijke smoothies mee kunt maken. Het is hartstikke gezond (als je de juiste ingrediënten gebruikt) en ook nog eens super lekker! Ik heb drietal recepten voor jullie om heerlijke smoothies te maken.

Als eerst wil ik zeggen dat ik er vaak soja yoghurt en almond melk bij invoeg. Dit hoeft natuurlijk niet, als je gewoon magere yoghurt wil gebruiken kan dit ook. Het is wat jezelf natuurlijk het lekkerst vind om te eten. Als het maar geen vette kwark is of volle yoghurt. Ook zul je bij elk recept Chiazaden tegenkomen. Dit zijn kleine zaadjes die bomvol zitten met omega 3 vetzuren en daarnaast ook calcium, mineralen, ijzer, magnesium, vezels bevatten en nog wel meer! Deze zaadjes laat ik altijd een kwartier in een klein laagje water staan zodat ze een soort gel substantie krijgen. Daardoor zijn ze wat zachter dan normaal, hierdoor proef je ze niet eens! Dit kun je ook door salades gooien en andere gerechten. LET OP: Gebruik dit niet als je aan de bloedverdunners zit omdat chiazaad ook een bloed verdunnende werking heeft waardoor het wordt versterkt. Dit is niet de bedoeling als je aan deze medicatie zit. Tik anders bij google chiazaad in en je krijgt direct alle informatie.

IMG_0918
Green Smoothie

Dit is mijn persoonlijke favoriet maar dat ligt natuurlijk bij iedereen anders. Je krijgt hier een leuke groene smoothie van!
Wat heb je nodig:

– Soja yoghurt of magere yoghurt
– Almond milk (hoeft niet perse)
– 2 Bananen
– 3 Kiwi’s
– 2 Appels
– Verse spinazie (2 handen vol)
– Anderhalve eetlepel Chiazaad

smoothie_rodevruchten

Straw- Rasp – Blueberry Smoothie
Hier zit veel rood fruit voor degene die dat het lekkerst vinden!

– Soja yoghurt of magere yoghurt
– Almond milk (hoeft niet perse)
– 3 eetlepels Aardbeien
– 3 eetlepels Frambozen
– 3 eetlepes Blauwe bessen (bosbessen)
– Anderhalve eetlepel Chiazaad

Als je denkt dat het te weinig is dan kun je iets meer fruit of yoghurt toevoegen.

recipe_yw_MangoSmoothie240x160
Tropical Mango Smoothie

– Soja yoghurt of magere yoghurt
– Almond milk (hoeft niet perse)
– 1,5 – 2 bananen
– 6 stukken mango uit blik of een hele mango als het niet uit blik is
– Ongeveer 100 gram ananas

Tip* Bij deze smoothie kun je ook een keer sinaasappelsap toevoegen in plaats van yoghurt. Wil je het toch iets dikker hebben? Voeg dan wat yoghurt toe.

Tot nu toe gebruik ik nog veel verse producten maar tegenwoordig zeggen ze juist dat je bevroren groente en fruit moet kopen. Dit omdat hier de voedingsstoffen/bouwstoffen en mineralen etc. er langer inblijven dan bij verse producten.Ook wil ik jullie meegeven dat de opties natuurlijk super groot zijn om een smoothie te maken naar jou wensen. Daarom zeg ik: Experimenteer er lekker mee en gebruik allemaal verschillende soorten fruit wat jij lekker vind. Zo kom je uiteindelijk jou overheerlijke smoothie tegen, echt waar!

Maken jullie vaak smoothie’s?

Advertenties

11 gedachtes over “Healthy Smoothie Time

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s