Catrice Photo Finish Foundation

front01Zoeken naar een goede foundation kan heel lastig zijn.. Denk aan de juiste kleur, dekking, textuur en ook de prijs van een foundation speelt mee. Daarom ben ik altijd op zoek naar betere/mooiere foundations of bb creams. Laatst kocht ik de Photo Finish Foundation van Catrice, bevalt mij deze of juist niet..

Deze foundation was best in trek in blogland, tenminste voor mijn gevoel had ik er best veel over gelezen. Dat dacht ik in ieder geval toen ik deze zag staan bij de Kruidvat en nam hem mee. Deze foundation is te verkrijgen in vier verschillende kleuren. Ja dat is stap één voor een goede foundation: zoek de juiste kleur (ook meteen de grootste uitdaging). Ik moet zeggen dat toen ik deze kocht ik ook iets bruiner was en daarom vielen al heel snel de 010 en de 020 af omdat deze kleuren echt te licht waren. Daarnaast had je dan de 030 en de 050, waarvan de 050 echt veel te donker was! In de winkel swatchte ik de 030 en deze matchte perfect. Daarom heb ik Caramel Beige met het nummer 030 meegenomen. Nu was ik eigenlijk een beetje vergeten dat ik deze had gekocht tot ik ineens ging opruimen.. Dus volgende dag wou ik hem meteen aanbrengen en testen of dit nou echt een match is voor op mijn gezicht. Hieronder kun je zien wat de foundation doet voor mijn gezicht..

001

Mijn huid is niet echt gevoelig voor producten maar voor aanraking wel, als ik al even krab aan mijn gezicht of hals ben ik meteen rood. Daarnaast heeft mijn huid al een roze ondertoon waardoor dit nog meer versterkt wordt. Daarom vind ik het belangrijk om een foundation (of BB) te gebruiken die een goede dekking heeft. Nee het moet geen pancake zijn maar het moet ook wel weer wat doen voor mijn gezicht. Zoals je ziet doet hij dat perfect! Zover het mogelijk is zijn de roodheden weg gewerkt en is het een egale teint (met sproetjes dan!). Wel vind ik de textuur van de foundation redelijk dik waardoor ik hem niet heel fijn vind met aanbrengen maar goed het resultaat mag er zijn! Op de achterkant van de flacon staat dat het een olie vrije emulsie is, wat veel beter is voor mijn huid aangezien ik een gecombineerde huid heb met vette zones. Daarnaast moet de foundation eigenlijk 18 uur blijven zitten. Hier ben ik het niet helemaal mee eens, na ongeveer 7 uur houdt hij er wel mee op en vervaagt de foundation. Dit vind ik nog niet zo’n groot probleem aangezien de meeste naar mijn mening ongeveer 8 uur mooi blijven. Hieronder nog een fullface foto met de foundation + mascara/lipgloss etc..

04

Catrice, ik ben zeker fan van deze foundation en ga hem zeker vaker gebruiken! Deze kocht ik voor €6,59 bij het Kruidvat maar is tevens ook te koop bij de Trekpleister.

Van welk merk gebruiken jullie foundation?

8 gedachtes over “Catrice Photo Finish Foundation

Geef een reactie

