Work out and feel great!

a-one-hour-workout-is-4-percent-of-your-day
Dansen, zwemmen, rennen en nog veel meer. Sporten! Ik vind het heerlijk en probeer er ook tijd voor te maken. Iedereen weet dat het goed is voor je lijf, voor de binnen- en buitenkant. Toch is het heel verleidelijk om lekker op de bank te blijven hangen of met vrienden af te spreken en niks te doen. Is ook leuk en daar moet je ook tijd voor maken maar ik ga je vertellen hoe ik tegen het sporten aan kijk en wie weet krijg je de smaak te pakken!

001
Dancing

Dansen, dit deed ik al sinds dat ik net kon lopen! Toen ik klein vond ik juist de klassiekere dansen leuk om te doen, daarom zat ik ook op ballet. Dit heb ik altijd met plezier gedaan maar je word ouder en je ontdekt andere dingen. Vanaf een jaar of 12 vond ik juist streetdance en hiphop leuk en dit doe ik nog steeds!! Tussendoor heb ik ook tennis gespeeld maar na 5 jaar ben ik daarmee opgehouden, dit doe ik af en toe nog is met lekker weer. Dansen blijft mijn passie en in dansen heb je zoveel verschillende soorten van klassiek tot salsa en je merkt niet eens dat je aan het sporten bent. Tegenwoordig vind je bij alle sportscholen al genoeg aanbod in danslessen.

hardlopennagels
Running

Hardlopen doe ik eigenlijk niet zo heel erg lang maar begin het steeds leuker te vinden. Ik wil mijn conditie verbeteren en cardio training is hier goed voor. Dit probeer ik 1 keer in de week te doen alleen afgelopen tijd met dat extreem warme weer ben ik niet buiten gaan rennen. Voor mensen die denken hardlopen is echt niks voor mij die zou ik juist aanraden om het ook echt eens te proberen, Ik zei namelijk ook altijd dat hardlopen niks voor mij was maar ik ga het steeds leuker vinden. Vooral als je progressie boekt en ziet dat je steeds verder loopt in minder tijd. Daarnaast heb je tegenwoordig zoveel apps die je resultaten bij kunnen houden. Mijn favoriete heet Runkeeper (gratis te downloaden).

002
Bodypump en spinning

Ik ben lid van een sportschool en daar volg ik lessen voor krachttraining (bodypump) en spinning. Als je bodypump een langere tijd achter elkaar doet zul je hier ook snel verbetering in zien! Mijn triceps zijn namelijk erg zwak en ik kon eerst bijna niet opdrukken, ja alleen op mijn knieën maar nu kan ik ook echt push ups doen op mijn tenen!!
Spinning doe ik nu ongeveer twee jaar omdat ik toen alleen danste en een beetje in de sportschool trainde. Ik zocht daarnaast dus eigenlijk nog iets. Toen ben ik lessen in spinning gaan volgen en damn! wat is dit een vette work out.. Ik had niet gedacht dat het zo zwaar zou zijn maar dit is echt geen makkie! Zelf heb ik ook spinningschoenen aangeschaft maar dit is niet perse nodig. Na 1 uurtje spinning ben ik echt helemaal kapot.. Heerlijk!

IMG_1906
HAVE FUN!

We zijn allemaal maar gewoon mensen en ik heb ook wel eens geen zin dus als je nou echt niet van het sporten bent en het ook echt verschrikkelijk vind heb ik nog een leuke optie voor je gevonden. Namelijk: festivals en feesten!! En ja hoor dan kom ik eigenlijk weer terug op het dansen.. Dance your feet off! Dit soort feesten zijn hier uitermate geschikt voor en zijn er juist om te dansen. Oké als je het als een soort work out wilt doen moet je daarnaast geen alcoholische dranken nuttigen maar juist water of iets anders gezond. Maar het belangrijkste van alles is dat je plezier hebt in wat je doet! Ga lekker paintballen of lasergamen, als je net zo fanatiek bent als mij zweet je je kapot in zo’n soort spel. Dus go your own way in de sport wereld en doe je ding!

Insanity-Workout-Tips-4
Insanity

Dit wou ik toch nog even met jullie delen! Ik ben deze week (dus nog maar 4 dagen) bezig met Insanity. Als je het nog niet kent dan moet je tell sell is checken. Het zijn max interval trainingen waar je dus echt heel veel mee verbrand. Bij zo’n training ga je 3 minuten helemaal kapot, daarna heb je 1 minuut om te herstellen en daarna ga je er weer tegenaan. Elke training duurt ongeveer 40 minuten (inclusief warming up). Maargoed ik ben er echt nog maar nét mee begonnen dus ik kan er nog niet veel over vertellen. Ik kan alleen zeggen dat de trainingen echt pittig zijn en dat ik nu al lekker veel spierpijn heb haha..

Nu ben ik wel heel benieuwd naar jullie work outs..
Sporten jullie? Zo ja, wat doen jullie? Of waarom niet?

8 gedachtes over “Work out and feel great!

  1. Ik ga zelf sinds kort weer naar de sportschool, heb het afgelopen jaar vooral pilates gedaan maar wil weer “echt” aan de slag. Dus doe ik wekelijks aan body pump, steps en fitness – wat ik zometeen weer ga doen met een vriendin 🙂

  2. Pingback: Mijn verslaving: online shopping | Beauty x Therapy

Geef een reactie

