Hema Eyebrow gel VERSUS Anastasia Tinted Brow Gel

01
Ongeveer een jaar gebruik ik nu de Tinted Brow Gel van Anastasia om mijn wenkbrauwen in model te houden en iets een kleur te geven. Nu was ik een tijd geleden bij de Hema (check hier mijn shoplog) en daar vond ik voor een spotprijs (vergeleken met die van Anastasia) een Eyebrow Gel. Nu ben ik deze twee gaan vergelijken omdat een lezeres ook benieuwd was naar de Hema wenkbrauwgel en ik ze wel erg veel in prijs vind schelen. Het zou toch perfect zijn als die van de Hema net zo goed werkt…


Anastasia Tinted Brow Gel
02
Eerst is mijn wenkbrauwgel van Anastasia aan de beurt aangezien ik deze al zolang gebruik heb ik hier een goede mening over gevormd. Deze kocht ik vorig jaar (rond oktober) bij de Douglas voor €25,95. Dat is eigenlijk het enigste nadeel van deze gel: ik vind hem aardig prijzig.. Nu bijna een jaar later zit er nog steeds genoeg in om mijn wenkbrauwen mee in model te krijgen. Dat hij zuinig werkt kan ik dus wel zeggen! Zeker een pluspunt. Ook de kleur is perfect en je hebt ze ook nog in verschillende tinten, namelijk: Clear, Blonde, Caramel, Brunette en Espresso. Ik heb de laatste omdat je een gel echt alleen op de haartjes smeert dus het valt niet heel veel op. Daarnaast ben ik ook vrij donker van mezelf. Voordat ik de gel aanbreng borstel ik eerst mijn wenkbrauwen in het juiste model en daarna breng ik pas de gel aan. Ik moet zeggen dat hij heel goed blijft zitten! Mijn wenkbrauwen zijn namelijk een beetje apart. Het eerste deel (van de binnenste ooghoek bekeken) heeft veel haar maar nog nét iets voor de boog/knik in de wenkbrauw zijn mijn haren echt voor de helft verminderd tot aan het einde van mijn wenkbrauw. Dit teken ik altijd bij met wenkbrauwpoeder van Anastasia. Maar de eerste haren zijn dus voller en dikker, deze zakken hierdoor wel eens naar beneden waardoor je een vermoeide oog uitdrukking krijgt. Dit is ook de reden waarom ik wenkbrauwgel gebruik. Het zorgt ervoor dat de dikkere vollere haren in de goede richting blijven staan. Hiervoor vind ik de Anastasia wenkbrauwgel echt uitermate geschikt voor, hij blijft gerust de gehele dag zitten. Meestal als ik s ‘avonds nog eens wegga smeer ik het nog een klein beetje op maar is dit niet perse nodig. Hieronder een foto met de wenkbrauwgel van Anastasia.

07

Kort samengevat: Top product, voldoet aan alle eisen van een wenkbrauwgel maar hij is redelijk aan de prijzige kant.

Hema Eyebrow Gel

03
Nu de budget variant! Deze Eyebrow gel van de Hema heb ik in de kleur Bruin gekocht voor de prijs van €4,50. Je had nog twee andere kleuren: Transparant en donker bruin en ja volgens mij heb ik donker bruin over het hoofd gezien anders had ik deze denk ik meegenomen. Het kwastje werkt prettig en ik vind dat er net voldoende product vanaf komt. Alleen de kleur stelt niet zoveel voor, hier zie ik eigenlijk vrij weinig van terug maar het gaat mij eigenlijk hoofdzakelijk om mijn wenkbrauwen in model te houden. Ik moet zeggen dat ik best tevreden ben alleen hij houdt het niet een hele dag vol. Na een uur of 4/5 zakken de dikkere haren van mijn wenkbrauwen weer langzaam omlaag. Maar goed zo’n ramp is het niet, je kunt er natuurlijk nog eens overheen met het borsteltje. Dus al met al ben ik tevreden! Hieronder een foto met de Hema wenkbrauwgel

06

Kort samengevat: Fijn kwastje, goede prijs/kwaliteit verhouding, houd de wenkbrauw goed in model alleen voor een aantal uur en verwacht niet teveel van de kleur Bruin qua pigmentatie.

Swatches
04
Hier kun je goed zien dat die van de Hema meer romig is en wel meer gel vanaf komt, natuurlijk is deze wel redelijk nieuw. De kleuren verschillen natuurlijk omdat die van Anastasia een stuk donkerder is. En kijk is even naar de rechter foto!! Ik wou het er met een tissue afvegen en die van de Hema ging er direct af maar die van Anastasia heb ik serieus met een make-up reiniger eraf moeten halen anders wou het echt niet! Nog een voordeel: hij blijft in ieder geval zitten waar die zit en de wenkbrauwgel van de Hema gaat er hierdoor ook veel sneller af.

05
Ook wil ik nog een misverstand uit de wereld helpen over wenkbrauwgels! Sommige denken hiermee ook de wenkbrauw in te kunnen vullen maar dit kan niet! Hij wordt hier niet voller van of dikker. Een gel gebruik je alleen om je wenkbrauwen in model te brengen en dit zo te behouden.

Gebruiken jullie zelf ook een wenkbrauwgel?

4 gedachtes over “Hema Eyebrow gel VERSUS Anastasia Tinted Brow Gel

Geef een reactie

