Review – Dr. van der Hoog – Glitter Glow Peel Off masker

Maskers! Ze zijn er in allerlei verschillende kleuren, prijsklasses en texturen. Zelf vind ik het heerlijk om te wisselen van maskers, zo ontdek je weer nieuwe favorieten of juist tegenvallers. Nu heeft Dr. van der Hoog vier nieuwe masker op de markt gebracht. Nu is eerst het Glitter Glow masker aan de beurt..
dr vdh maskers

De maskers vielen mij meteen op in de winkels door de vrolijke kleurtjes en super coole titels! Big Fun Bubblegum, Glitter Glow Peel Off, Crazy Cupcake en Tipsy Tequila Sunrise. Nu heb ik er twee meegenomen: Ja het Glitter Glow masker voor een glamour boost dus en het Tipsy Tequila Sunrise masker voor een moisturizing boost. Jaja het klinkt allemaal veel belovend, dus ik was erg benieuwd. Vooral naar het Glitter Glow masker omdat ik de laatste tijd zoveel lees over het Glam Glow masker wat aardig prijzig is maar zeker wat voor je huid doet! Dus ik hoop op een veel goedkopere variant met ongeveer dezelfde werking..
glitterglow masker
Het Glitter glow masker is een peel off masker, dit houdt in dat het masker gaat opdrogen en je zo’n trekkerig gevoel krijgt. Dit zijn meestal niet echt mijn favorieten maar ik wil deze gewoon zeker proberen! Het masker moet je na 15 á 20 minuten zachtjes af kunnen trekken. Op de achterkant staat niet erg veel over de functie van het masker: Het is een glamorous peel off masker met glitters. Het peel off effect reinigt grondig en verwijderd alle dode huidcellen. Niet erg veel dus maar ik snap wel waardoor je een ‘glamour’ effect krijgt. Als al je dode huidcellen zijn verwijderd is de huid zuiver en straalt de huid veel meer. Als je een laag dode huidcellen op je huid laat liggen kan je teint erg dof worden. Leuk pluspunt: er zitten glitters in het masker. Oké nu zelf maar proberen!
P1060555
Wat een trekkerig gevoel! Ja ik weet dat het erbij hoort maar ik vind het zelf best onprettig. Ik heb één zakje gebruikt (er zitten er twee in) en ik merk na tien minuten dat dit volgens mij te weinig is. Toch kies ik ervoor om niet het andere zakje open te maken en alsnog op mijn gezicht te smeren volgens mij heeft dit helemaal geen zin namelijk. Na 20 minuten met een heel strak gezicht probeer ik het masker eraf te halen.. Ja hier was ik al bang voor, het masker is te dun om het er af te halen (terwijl ik echt het hele zakje masker op mijn gezicht gesmeerd heb). Uiteindelijk na 15 minuten ben ik pas masker vrij, wat een hel!!! Nu is mijn gezicht aardig rood geworden van al dat getrek aan mijn huid, dus het echte effect was niet echt zichtbaar. Wel was mijn huid erg zacht geworden maar dit doe ik echt nooit meer. Ik heb meteen de andere helft weggegooid omdat ik helemaal chagrijnig was geworden van het masker. Ik heb het liefst een lekker crème masker wat intrekt en ik er zo kan afspoelen. Geen gezeur met stukjes masker op mijn gezicht. Hieronder alle foto’s, erna ben ik dus super rood en is mijn huid geïrriteerd door al het getrek.
voortijdensna
Voor                                                              Tijdens                                                         Na
Toch kan het masker wel goed zijn, als ik namelijk wel twee maskers had gebruikt. Hierdoor creëer je een dikke laag van het masker, waardoor je het (misschien) er gemakkelijk af kunt trekken. Dus als je dit masker koopt zorg ervoor dat er een dikke laag opzit! Als je denkt dat één niet genoeg is doe alsjeblieft het tweede masker er ook op anders is het echt een hel om het er weer af te halen!

Het Tipsy Tequila Sunrise masker is denk ik meer geschikt voor mij, dit is een creme masker die je er met water weer afhaalt. Volgende keer is deze aan de beurt! Deze maskers kun je trouwens bij de Etos halen voor de prijs van €1,79, hier heb je twee sachets voor van 8 ml.

Hebben jullie deze al gespot bij de Etos bij jullie in de buurt? Welk masker lijkt jou het leukst?

4 gedachtes over “Review – Dr. van der Hoog – Glitter Glow Peel Off masker

  1. Pingback: Dr. van der Hoog – Crazy Cupcake masker | Beauty x Therapy

Geef een reactie

