Catrice BB Allround foundation – Multi Benifit Make up

Tijd voor een review van een budgetproduct! BB/CC creams zijn helemaal hot en happening tegenwoordig en Catrice doet ook mee aan deze hype. Zal dit een topper zijn?

catrice bb

Deze BB Cream ligt al een tijd op de markt maar ik had hem nog nooit zelf uitgeprobeerd. Mijn eerste indruk: de verpakking ziet er ‘nude’ uit, net als het flesje zelf. Het ziet er redelijk simpel uit allemaal alleen de zilveren tekst op de BB cream vind ik zeker leuk, dat geeft iets meer uitstraling.
De 6 in 1 BB cream van Catrice belooft zes voordelen als je deze gaat gebruiken. Namelijk de volgende:

  • Balanceert: hydrateert de huid en vermindert glans met olie absorberende poeder.
  • Corrigeert: minimaliseert de zichtbaarheid van poriën, verzacht onvolkomenheden en verbergt alle soorten pigmentatie en verkleuring.
  • Beschermd: Bevat UV-filters die de huid beschermen tegen uv-stralen!!! YAAAY
  • Verhelderend: Met verhelderende pigmenten die een stralende gloed en zijdezachte huid garanderen.
  • Bedekking: Verbergt huidonvolmaaktheden.
  • Hydratatie: Bevat zoete amandelolie die droge en gevoelige huid behandelt.

bb1
Er staat ook nog bij vermeld dat er geen parabenen in zitten. Wat ik nu al super vind aan deze BB is dat er een SPF zit van 30! Ik probeer altijd een dagcrème of foundation/BB cream te gebruiken die een SPF erin heeft zitten, zodat ik niet met een dikke zonnebrandcrème op mijn gezicht hoef te smeren. Pluspunt! Deze BB cream is te vinden in 4 kleuren: 010 Light beige, 020 Rosy Beige, 030 Nude Beige en 040 Warm Beige. Zelf heb ik gekozen voor de 030 Nude beige, aangezien deze een mooie roze ondertoon heeft. Hieronder nog een foto van de ingrediënten en het tuitje, de BB cream heeft een smal tuitje wat lekker hygiënisch werkt en waardoor je geen product verspilt. Als we naar de ingredienten kijken valt mij op dat er niet veel verzorgende bestandsdelen inzitten voor een BB cream. Als je puur alleen naar die lijst kijkt zou het eerder een foundation zijn. Nou nu ben ik helemaal benieuwd! We gaan kijken of deze BB ook alle beloftes kan waarmaken.

bb2
Oké dit had ik niet verwacht, hij voelt super fijn aan en is makkelijk in de huid te blenden (ik gebruik een kwast). Hij geeft een goede dekking en ik zie dat mijn poriën inderdaad minder zichtbaar zijn. Mijn sproetjes zijn nog zichtbaar maar je ziet ze lang niet zo duidelijk en in minder mate. Wel vind ik dat mijn huid nog glanst, vooral op mijn t-zone en naast mijn neus. Daar moet zeker nog een matterende poeder overheen! Zie hieronder het resultaat, hier draag ik alleen de BB cream met de camouflage cream (ook van Catrice) onder mijn ogen. Bijna vergeten! Hier heb ik mijn wenkbrauwen ook al gedaan met producten van Anastasia.

bb3
De glans vond ik nog wel teveel, daarna heb ik een matterende poeder aangebracht en toen was het een stuk beter. Alsnog iets glans maar die dag was het ook behoorlijk benauwd en warm weer en ik heb nou eenmaal een vette t-zone. Daarna heb ik mijn look afgemaakt met wat mascara, bronzer en lipcream. Zie hieronder het resultaat.

bb5
Ik ben zeker fan van deze BB cream, super fijn in gebruik en thank god een dikke SPF 30! Deze ga ik zeker vaker gebruiken, voor de prijs van €5,99 kun je hem bij Kruidvat of Trekpleister kopen.
Heb jij deze BB cream al of gebruik je liever een andere?

xoxo Anouk

3 gedachtes over “Catrice BB Allround foundation – Multi Benifit Make up

Geef een reactie

