Etos Body Cream Your Pure Body Review

Beste beautylovers,

Ik hou ervan (net als iedereen) om mijn lichaam te verzorgen met een lekkere bodylotion en in deze categorie van beauty land zijn er duizenden verschillende mogelijkheden. Tijd om er één uit te testen!

Your Pure Body - Body Cream

De Etos heeft een gloednieuwe lijn genaamd de wellness-lijn met body producten, deze bestaat uit drie verschillende lijnen. De roze lijn heet A beautiful you voor de perfecte verzorging, de groene lijn heet Inner calm voor Optimale ontspanning en last but not least de blauwe lijn heet Your pure body en dit staat voor de ultieme reiniging.
Laatst hadden ze bij deze drogist ook laatst een actie met spaarkaarten, ik had een spaarkaart vol en je kreeg vier euro korting op een eigen merk product!
Toen was de keuze snel gemaakt..

Vandaag is de body cream uit de blauwe lijn (Your pure body) aan de beurt! De nieuwe producten zien er allemaal goed uit net als deze body cream, de blauwe kleur geeft een leuke frisse uitstraling.
Nu eerst even kijken welke ingrediënten er nou eigenlijk inzitten..

Ingredienten body cream

Op het etiket staat ook vermeld: ‘Romige bodycrème met natuurlijke arganolie..’ helaas staat dit ingrediënt op de een na laatste regel. De ingrediënten die vooraan worden genoemd zitten ook het meest in het product, de ingrediënten die bijna onderaan staan zit helaas weinig van in. Aangezien ze de arganolie vermelden op de voorkant van het etiket mag hier wel iets meer van in.
Als we verder gaan zien we dat er cetearyl alcohol in zit, hiervan zul je weinig tot geen last krijgen. Dit ingrediënt is een emulgator (dit helpt bij het mengen van twee stoffen die niet of nauwelijks te mengen zijn). Daarnaast zitten er wel siliconen en parfum in maar dit hoeft geen probleem te zijn voor iedereen, ik heb hier namelijk zelf geen problemen mee.

Meteen nadat ik de deksel eraf had gedraaid komt er een sterke menthol/munt lucht je tegemoet. Net zo’n geur als je gaat stomen om van je verkoudheid af te komen (daar moest ik aandenken).
Maargoed lekker smeren maar! De smeerbaarheid is fijn en de textuur ligt iets aan de dikke kant (lekker romig).
Ik heb wel aardig wat nodig om mijn lichaam in te smeren maar ik hou ook van een lekker laagje bodycrème!

P1060399

Mijn huid voelt heerlijk aan nadat ik mezelf had ingesmeerd, alleen na de tijd ruik je ook zelf helemaal naar menthol.. Wat ik zelf merkte was dat mijn huid ging gloeien na een paar minuten en dan vooral mijn rug. Misschien zit er toch teveel menthol/munt in, ik heb wel last van een gevoelige huid bij mijn gezicht en hals maar ik heb nog nooit last gehad met mijn lichaam. De crème trok wel redelijk snel in, bij sommige heb ik het gevoel dat het de hele nacht nog plakt maar hierbij trekt het ongeveer na 20 minuten weg.

P1060401

Conclusie
De body cream heeft een goede werking, mijn huid voelt zacht en gehydrateerd aan, alleen er zit teveel menthol/munt in naar mijn mening. Als je hier echt van houdt is dit zeker een aanrader, maar als je een wat gevoelige huid hebt zal ik dit niet snel aanraden. Mijn lichaam is niet echt gevoelig maar mijn rug gloeide al na een paar minuten en dit heb ik niet snel.. Daarnaast smeert hij wel lekker en heeft een redelijk betaalbare prijs voor 200 ml. Hij is te koop bij de Etos drogisterijen voor €7,99.

Heb jij hem al geprobeerd of word je nieuwsgierig?

xoxo Anouk

Een gedachte over “Etos Body Cream Your Pure Body Review

Geef een reactie

